Продукти

Яйца за повече мускули

Яйца за повече мускули
7 ноември 2018

Още през 90-те години канализацията станала жълта с изхвърлените яйчни жълтъци. Призракът на високия холестерол и запушени артерии се бе издигнал над земята, а здравите граждани навсякъде започнаха да изхвърлят жълтъците си. Ресторантите бързо се окопотиха и започнаха да предлагат така наречените "мощни закуски" в менютата си, които са лишени от холестерол.

Бодибилдърите също възприели навика, но те се страхували повече от това, което жълтъците от яйцата биха могли да направят на плочките им, а не на сърцата. Мисленето беше, че яденето на мазнини ни прави дебели, яйчните жълтъци съдържат значителна част от тях.

Днес знаем по-добре за предполагаемите недостатъци на яйцата, но въпреки това десетки хиляди културисти и фитнес манияци все още отделят жълтъците си, а ресторантите все още се отличават с тези глупави мощни закуски. Фитнес любителите не знаят защо го правят, и ако ги питате, те със сигурност ще мърморят нещо за здравето, както и хората, против глутена, когато ги питате за това конкретно вдъхновение от диети.

Може би фитнес манияците имат нужда от друга причина, за да спрат тази лудост. Благодарение на изследователите от Университета в Илинойс и Университета в Торонто те вече имат една. Яденето на цели яйца - жълтъка плюс белтъка води до много по-голям протеинов синтез, отколкото яденето само на белтъците.

Как го откриха?
Учените използвали 10 мъже на 21 години в период от една година. Всеки от тях получава непрекъсната инфузия на химически обозначени аминокиселини (за измерване на кинетиката на аминокиселините), докато прави кратка тренировка, състояща се от 4 серии от 10 повторения лег преса.

След тренировката фитнес - опитните зайчета получават или цели яйца (съдържащи и етикетирани аминокиселини), или яйчни белтъци. Целите яйца съдържат 18 грама протеин и 17 грама мазнини, докато белтъците съдържат 18 грама протеин и 0 грама мазнини.

Проучването включва кръстосано изпитване, което означава, че всичките 10 мъже са участвали в двата теста (цели яйца и белтъци след тренировка).

Какво откриха?
Кръвните проби и мускулните биопсии разкриха, че аминокиселината левцин се влива в кръвта по-бързо след консумацията на яйчен белтък, но като цяло нивата на левцин са еднакви и в двете групи през по-голямата част от 5-часовия период след хранене.

Въпреки това, групата с цели яйца е имала по-голямо увеличение на mTOR, което вероятно е най-важният клетъчно-сигнален комплекс за мускулен растеж. Колкото по-високи са нивата на mTOR, толкова по-голям е синтезът на протеин. (Три неща обикновено стимулират mTOR естествено: механичен стрес, растежни фактори като IGF, растежен хормон, инсулин и т.н., и аминокиселини.)

Най-важното е, че яденето на цели яйца увеличава синтеза на мускулни протеини след тренировка с около 45% повече от обикновените яйчни белтъци.

Какво означава това за вас
Докато изследователите не са сигурни защо целите яйца са толкова по-ефективни при качването на мускулна маса, отколкото само белтъци, те предполагат, че има нещо общо с "допълнителните хранителни съставки на храната", съдържащи се в цели яйца.

Това означава, че най-вероятно има витамини, минерали, фитонутриенти, феноли, мазнини и т.н., в целите яйца, които не съдържат яйчен белтък, и че всички те качват мускули и водят до допълнителен синтез на протеин.

Следователно спрете да пълните кофата за боклук с жълтъци и започнете да трупате мускулна маса.

T-nation.

Sport Nutrition Center