Продукти

Намалете нивото на естроген с храна

Намалете нивото на естроген с храна
4 август 2018

Ниски нива на тестостерон

Ниските нива на тестостерон са доста често срещано явление при мъжете, особено с напредването на възрастта. Често причината за този проблем са повишените нива на естроген. Съвременният начин на живот - стрес, забързано ежедневие, лоши хранителни навици или отсъстието на такива, както и високото съдържание на соя в храната, предизвикват хормонален дисбаланс. Той е лош за всеки мъж и най-вече за хората, занимаващи се с фитнес. За щастие природата е помислила за нас и за този проблем и ни е дала храни, чрез които можем да намалим естрогена.

Хормоналният дисбаланс при мъжа обърква всички процеси, причинявайки полови проблеми, депресия, лесна уморяемост, мозъчна мъгла (brain fog), раздразнителност, смяна на настроенията, апатия, липса на сексуално желание, слаба ерекция, загуба на мускулна маса и сила.

Много растения съдържат специални съединяния, наречени фитохимикали, които намаляват нивата на естроген. Имат и голямо количество други съединения, които действат като фитоестрогени и премахват излишният естроген, осигурявайки по този начин повече активен тестостерон. Фитоестрогените имат и полезен ефект върху здравето, като намаляват риска от ракови заболявания (чрез съединението сулфорафан) и подобряват състоянието на костите и сърцето. Подобряват и състоянието на пациенти, страдащи от атеросклероза.

Една от тайната на културистите за поддържане на висок тестостерон и нисък естроген са кръстоцветните зеленчуци - броколи, зеле, ряпа, брюкселско зеле, карфиол. Магданозът и спанакът са от друго семейство зеленчуци, но също имат стставки, повишаващи тестостерона и действащи като афродизиак. Освен това кръстоцветните зеленчуци детоксикират организма по естествен начин. Не само подтискат естрогена, но и помагат по-бързо да се премахне излишният. Тъй като нивата на естроген са най-високи вечер, е много важно точно тогава да хапвате кръстоцветни зеленчуци. Броколите съдържат съединията индол-3-карбинол и диндолметан, които са естесвен естрогенов инхибитор. Не случайно присъстват в менюто на всеки професионален бодибилдър. Да не забравяме, че съдържат и голямо количество витамни като А, C, E, витамини от B групата, минерали като калий, калций, желязо, фосфор, магнезий, натрий, бор, мед, йод, хром. Това ги прави и универсален имуностимулатор. Подобряват храносмилането и перисталтиката.

Също така е добре мъжете да избягват соята и всички продукти, в които тя присъства, като преработени меса например. Трябва и консумирането на захар да се сведе до минимум, тъй като тя също подтиска тестостерона, а и в немалко захарни продукти се добавя соя, поради липсата на хранилна стойност.

Има много начини да ги приготвите и да ги добавите в хранителния си режим - готвене на пара, печене заедно с месото и ориза. Класическият и най-полезен си остава консумирането им в суров вид, без преработка. По този начин не губят нито една от ценните си съставки, които малко или много се губят при термично обработване.

Това е една малка природна хитрост и ако не сте опитвали досега да включите кръстоцветни зеленчуци в обилно количество в хранителния си режим - направете го и ви гарантираме, че ще останете доволни!

Sport Nutrition Center