Продукти

Палео диета

Палео диета
18 ноември 2018

Обшността от хора, хранещи се по палео диетата набира все повече популярност. Хранителният режим на пещерните хора включва само хранителни продукти, които ловците-събирачи могат да намерят, което означава никаква преработена храна. Но тъй като това е прекалено строг режим за поддържане на чиста мускулна маса, това са съветите, с които можем да Ви улесним.

ЗНАЧЕНИЕТО НА МЕСОТО
Стриктната палео диета включва различни видове месо - бизон, телешко, пилешко, сьомга, но с условието, че тези животни са живели на свобода, а не във ферми, и са уловени с голи ръце. Проучванията сочат, че месото от животни, отглеждани при свободни условия, е по-богато на хранителни вещества като омега 3.

ЗНАЧЕНИЕТО НА СЕМЕНАТА
Един от основните принципи на палео диетата е да се избягва консумацията на обработена храна. Ако желаете да включиш зърнени култури към хранителния си режим - използвайте киноа, амарант или кафяв ориз. Избягвайте да консумирате пълнозърнест хляб и пълнозърнеста паста. Стремете се да консумирате предимно продукти, които са достъпни за ловците-събирачи като месо, корени на различни растения и семена.

ЗНАЧЕНИЕТО НА РАСТЕНИЯТА
Ново проучване сочи, че модерните ловци-събирачи набавят само 35% от калориите, необходими за деня, от месо, а останалото количество е от растения. Това означава, че хранителния режим трябва да е богат на продукти с растителен произход. Кореноплодните са позволени в палео диетата, за това може да се разчита на картофи в хранителния режим.

Палео Диета Фитнес Хранителни Добавки snc.bg

Примерни псевдо - палео диети (съобразени с фитнес начин на живот):

ЗАКУСКА: 3 цели яйца, чаша и половина овесени ядки.
ВТОРА ЗАКУСКА: 1 чаша йогурт с боровинки.
ОБЯД: 2 сандвича с пилешко - 170 гр пилешки гърди, 4 филии пълнозърнест хляб, 1 чаша спанак.
ПРЕДТРЕНИРОВЪЧНО ХРАНЕНЕ: една доза суроватъчен протеин и един банан.
СЛЕДТРЕНИРОВЪЧНО ХРАНЕНЕ: доза суроватъчен протеин с нискомаслено мляко и една чаша ягоди.
ВЕЧЕРЯ: 2 чаши пълнозърнести спагети, 170 гр телешка кайма, 1 чаша доматен сос.

КАЛОРИИ: 3953
ПРОТЕИН: 274 гр
ВЪГЛЕХИДРАТИ: 550 гр
МАЗНИНИ: 75 гр

 

ЗАКУСКА: 3 цели яйца от свободни кокошки, 60 гр канадски бекон, ч портокал.
ВТОРА ЗАКУСКА: 30 гр сушено телешко месо, 30 гр орехи.
ОБЯД: 170 гр сьомга, 1 голям сладък картоф, 2 чаши броколи на пара.
ПРЕДИ ТРЕНИРОВКА: 1 чаша ябълкови резени, 2 с.л. бадемово масло.
СЛЕД ТРЕНИРОВКА: 2 дози суроватъчен протеин с чаша неподсладено бадомово мляко, чаша микс горски плодове.
ВЕЧЕРЯ: 170 гр телешки стек, една чаша киноа, салата с 2 чаши спанак, голяма червена чушка, 1 морков, 1 с.л. конопено семе. 

КАЛОРИИ: 2750
ПРОТЕИН: 222 гр
ВЪГЛЕХИДРАТИ: 263 гр
МАЗНИНИ: 101 гр

Това е интересен хранителен режим и бихте могли да го пробвате. Ако не се окаже Вашият режим, то поне би бил полезна деадаптация от обичайния Ви хранителен план.

Мускули и Фитнес
Sport Nutrition Center